Wydawanie zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego

Jednostka organizacyjna Urzędu
Urząd Stanu Cywilnego
Kategoria usług
Akty Stanu Cywilnego

Informacje podstawowe

Zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby.


Kogo dotyczy

Osoba, której akt dotyczy, a także:

  • jej małżonek, wstępny (np. rodzic), zstępny (np. dziecko, wnuk), rodzeństwo, przedstawiciel ustawowy (np. rodzic), opiekun,
  • osoba, która wykaże w tym interes prawny,
  • sąd i prokurator,
  • organizacja społeczna, o ile jest to zgodne z jej celami statutowymi i przemawia za tym interes społeczny,
  • organy administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek
  2. Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej

Czas realizacji

  1. Niezwłocznie, jeżeli w rejestrze stanu cywilnego jest zamieszczony akt stanu cywilnego, w oparciu o który może być wydany wnioskowany dokument.
  2. W ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku, jeżeli wniosek złożony zostanie do kierownika Urzędu Stanu Cywilnego przechowującego księgę, w której znajduje się akt potwierdzający stan cywilny i takiego aktu stanu cywilnego nie będzie w rejestrze stanu cywilnego.
  3. W ciągu 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku, jeżeli wniosek złożony zostanie do kierownika Urzędu Stanu Cywilnego nieprzechowującego księgi, w której znajduje się akt potwierdzający stan cywilny i takiego aktu nie będzie w rejestrze stanu cywilnego.

Opłaty

  1. Tytuł płatności: opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby
    Kwota: 24 zł
  2. Tytuł płatności: opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
    Kwota: 38 zł
    Opłat dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 26 1240 5211 1111 0010 3553 3132
  3. Ponadto dokonanie płatności jest możliwe:
    • kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku, przy którym sprawa jest załatwiana
    • gotówką lub kartą w kasie Urzędu
  4. Wpłat bez prowizji na konto Urzędu Miejskiego można dokonywać również w następujących placówkach Banku PEKAO S.A.:
    • I Oddział w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 40, 15-092 Białystok
    • II Oddział w Białymstoku, Filia 5 w Białymstoku, ul. Porzeczkowa 14, 15-815 Białystok
    • Oddział w Białymstoku, ul. Rynek Kościuszki 7, 15-950 Białystok
    • I Oddział w Białymstoku, ul. Zielonogórska 2, 15-674 Białystok

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Branickiego 3/5, 15-085 Białystok


Kontakt telefoniczny z Urzędem

Numer infolinii: 85 879 7979

Numer bezpośredni do Urzędu Stanu Cywilnego: 85 869 6470, 85 869 6471, 85 869 6401


Tryb odwoławczy

W przypadku postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Podlaskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.


Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 463 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 18 kwietnia 2020 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 698)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735)
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330)

Feedback

Formularz zgłaszania uwag.

Podaj wynik działania matematycznego:

Powrót na początek strony