Udostępnienie danych jednostkowych z ewidencji ludności
Podstawowe informacje
Sprawa dotyczy udostępniania danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL.
Kogo dotyczy
Podmiotu mającego interes prawny lub faktyczny, z którego wynika potrzeba uzyskania danych jednostkowych.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udostępnienie danych.
- Uzyskanie danych może wynikać z interesu faktycznego lub prawnego. W przypadku powoływania się na interes prawny wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepisy prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia danych osobowych innej osoby i załączyć dokumenty potwierdzające ten interes.
- Potwierdzenie wpłaty za udostępnienie danych.
- W przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika, potwierdzenie wpłaty z tytułu opłaty skarbowej od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
- Dowód osobisty, paszport lub aplikacja mObywatel potwierdzająca tożsamość.
Czas realizacji
W terminie do 30 dni od daty wpływu wniosku.
Opłaty
- Tytuł płatności: Opłata za udostępnienie danych (dotyczy jednej osoby) z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL
Kwota: 31 zł
Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 24 1240 5211 1111 0010 3553 7824 - Tytuł płatności: Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Kwota: 17 zł
Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 26 1240 5211 1111 0010 3553 3132 - Ponadto dokonanie płatności jest możliwe:
- za udostępnienie danych
- kartą płatniczą na sali obsługi
- gotówką w kasie Urzędu (parter pokój nr 7, kasa czynna w godzinach 8:00 - 15:00, przerwa techniczna 11:00-12:00)
- opłata skarbowa
- kartą płatniczą na sali obsługi
- gotówką lub kartą w kasie Urzędu (parter pokój nr 7, kasa czynna w godzinach 8:00 - 15:00, przerwa techniczna 11:00-12:00)
- za udostępnienie danych
- Wpłat bez prowizji na konto Urzędu Miejskiego można dokonywać również w następujących placówkach Banku PEKAO S.A.:
- I Oddział w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 40, 15-092 Białystok
- II Oddział w Białymstoku, Filia 5 w Białymstoku, ul. Porzeczkowa 14, 15-815 Białystok
- Oddział w Białymstoku, ul. Rynek Kościuszki 7, 15-950 Białystok
- I Oddział w Białymstoku, ul. Zielonogórska 2, 15-674 Białystok
Tryb odwoławczy
W przypadku wydania decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Wojewody Podlaskiego w Białymstoku w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Białymstoku
Departament Obsługi Mieszkańców
Referat Ewidencji Ludności
ul. Branickiego 3/5, 15-085 Białystok
Sala numer 19 (parter)
Kontakt telefoniczny
Numer telefonu: 85 879 79 79
Przydatne linki
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 t. j. z późń. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 t. j. z późń. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie wysokości opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL. (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482)
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 czerwca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1212)