Dodatkowa tablica rejestracyjna do oznaczenia bagażnika

Jednostka organizacyjna Urzędu
Departament Obsługi Mieszkańców
Kategoria usług
Rejestracja pojazdu

Podstawowe informacje

Organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje dodatkową zalegalizowaną tablicę rejestracyjną do oznaczenia bagażnika zakrywającego tylną tablicę rejestracyjną.

Jeśli pojazd posiada tzw. „Eurotablice”, nie powoduje to konieczności wymiany tablic rejestracyjnych pojazdu.

Natomiast jeśli pojazd posiada wcześniej stosowane tablice rejestracyjne tzw. „czarne tablice” lub „PL z flagą” złożenie wniosku o dodatkową tablicę rejestracyjną do oznaczenia bagażnika, skutkuje wymianą tablic również dla pojazdu na tablice zgodne z obowiązującymi przepisami.


Kogo dotyczy

Właściciela pojazdu


Wymagane dokumenty

  1. Wniosek
  2. Dowód rejestracyjny
  3. Dowód uiszczenia opłaty
  4. Dowód osobisty (do wglądu)
  5. W przypadku pojazdu będącego przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo.
  6. W przypadku działania przez pełnomocnika należy załączyć stosowne pełnomocnictwo wraz z opłatą skarbową (17 zł). Zwolnione z opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu oraz jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy o opłacie skarbowej (nie dotyczy to przypadków, w których pełnomocnictwo zostało już załączone do akt sprawy przy składaniu wniosku)

Czas realizacji

Około 7 dni roboczych.


Opłaty

  1. Tytuł płatności: Dodatkowa tablica rejestracyjna pojazdu nr VIN: ......
    Kwoty poszczególnych opłat:
    • opłata za wydanie nalepek legalizacyjnych - 12,50 zł
    • opłata za wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej - 40 zł
  2. Opłat dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer:
    09 1240 5211 1111 0010 5270 5833
  3. Tytuł płatności: Opłata skarbowa za pełnomocnictwo
    Kwota: 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa)
    Opłaty skarbowej dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 26 1240 5211 1111 0010 3553 3132
  4. Ponadto dokonanie płatności jest możliwe:
    • kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku, przy którym sprawa jest załatwiana
    • gotówką lub kartą w kasie Urzędu (parter pokój nr 7, kasa czynna w godzinach 8:00 - 15:00, przerwa techniczna 11:00-12:00)
  5. Wpłat bez prowizji na konto Urzędu Miejskiego można dokonywać również w następujących placówkach Banku PEKAO S.A.:
    • I Oddział w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 40, 15-092 Białystok
    • II Oddział w Białymstoku, Filia 5 w Białymstoku, ul. Porzeczkowa 14, 15-815 Białystok
    • Oddział w Białymstoku, ul. Rynek Kościuszki 7, 15-950 Białystok
    • I Oddział w Białymstoku, ul. Zielonogórska 2, 15-674 Białystok
    • I Oddział w Białymstoku, ul. Zielonogórska 2, 15-674 Białystok

Miejsce załatwienia sprawy

Departament Obsługi Mieszkańców
Referat Rejestracji Pojazdów
ul. J.K. Branickiego 3/5, 15-085 Białystok
I piętro, sala 110


Kontakt telefoniczny z Urzędem

Nr infolinii: 85 879 7979


Przydatne linki

Ekolejka - zamów kolejkę


Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1847 z późn. zm.)

Feedback

Formularz zgłaszania uwag.

Podaj wynik działania matematycznego:

Powrót na początek strony