Zezwolenie na wyprzedaż napojów alkoholowych (zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych)
Informacje podstawowe
- Przedsiębiorca, któremu zezwolenie wygasło, może złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych napojów alkoholowych.
- Przyczyny wygaśnięcia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych:
- likwidacja punktu sprzedaży;
- upływ terminu ważności zezwolenia;
- zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży;
- zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej;
- niezłożenie oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych lub niedokonanie opłaty za zezwolenia w wyznaczonych terminach.
- Zezwolenie wydawane jest na okres do 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia na wyprzedaż.
Kogo dotyczy
Przedsiębiorcy.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych powinien zawierać:
- oznaczenie rodzaju napojów alkoholowych (piwo,wino, wódka);
- oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres, w przypadku ustanowienia pełnomocników ich imiona, nazwiska i adres zamieszkania;
- numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile przedsiębiorca taki posiada, oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
- przedmiot działalności gospodarczej;
- adres punktu sprzedaży;
- adres punktu składowania napojów alkoholowych (magazynu dystrybucyjnego);
- podpis przedsiębiorcy.
- Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
- Wykaz zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych z uwzględnieniem ilości i wartości sprzedaży napojów alkoholowych.
Czas realizacji
do 30 dni
Opłaty
- Opłata za wydanie zezwolenia wynosi:
- 1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa;
- 1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa);
- 2,7% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
- Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 61124052111111001048566198
- Ponadto dokonanie płatności jest możliwe:
- kartą płatniczą do wysokości 3200 zł na stanowisku obsługi
- gotówką w kasie Urzędu (parter pokój nr 7, kasa czynna w godzinach 8:00 - 15:00, przerwa techniczna 11:00-12:00)
- Wpłat bez prowizji na konto Urzędu Miejskiego można dokonywać również w następujących placówkach Banku PEKAO S.A.:
- I Oddział w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 40, 15-092 Białystok
- II Oddział w Białymstoku, Filia 5 w Białymstoku, ul. Porzeczkowa 14, 15-815 Białystok
- Oddział w Białymstoku, ul. Rynek Kościuszki 7, 15-950 Białystok
- I Oddział w Białymstoku, ul. Zielonogórska 2, 15-674 Białystok
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Białymstoku
Departament Obsługi Mieszkańców
Referat Obsługi Przedsiębiorców
Branickiego 3/5, II piętro - pok. 203, 204
15-085 Białystok
Kontakt telefoniczny
Numery telefonów: 85 869 6157, 85 869 7280, 85 869 6255, 85 869 6843
Załatwienie sprawy przez internet i przydatne linki
Formularz elektroniczny wniosku
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo złożenia odwołania w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Podstawa prawna
- Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 października 1982r.
- Uchwała Nr XLIX/753/18 Rady Miasta Białystok z dnia 23 kwietnia 2018r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży oraz w miejscu sprzedaży, zasad usytuowania miejsc sprzedaży a także sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.