Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów
Podstawowe informacje
Organem właściwym do prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów jest starosta właściwy ze względu na miejsce wykonywania działalności objętej wpisem.
Kogo dotyczy
Przedsiębiorców, których przedmiotem działalności gospodarczej jest lub będzie prowadzenie stacji kontroli pojazdów i spełniających wymagania zawarte w art. 83 ust. 3 ustawy – Prawo o ruchu drogowym.
Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który:
- Posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Nie jest przedsiębiorcą, w stosunku do którego otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość;
- Nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom - dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej;
- Posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego zakresu badań technicznych Pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań;
- Posiada poświadczenie zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami odpowiednio do zakresu przeprowadzanych badań wpisanego do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów;
- Zatrudnia uprawnionych diagnostów.
Wymagane dokumenty
- Wniosek;
- Oświadczenie;
- Dowód uiszczenia opłaty.
Czas realizacji
Wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów dokonany zostanie w ciągu 7 dni od dnia wpływu kompletnego wniosku do organu.
Jednocześnie zostanie wydane zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.
Opłaty
- Tytuł płatności: Opłata skarbowa za dokonanie wpisu do rejestru SKP
Kwota: 412 zł
Opłaty skarbowej dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer: 26 1240 5211 1111 0010 3553 3132 - Ponadto dokonanie płatności jest możliwe
- gotówką lub kartą w kasie Urzędu (parter pokój nr 7, kasa czynna w godzinach 8:00 - 15:00, przerwa techniczna 11:00-12:00)
- Wpłat bez prowizji na konto Urzędu Miejskiego można dokonywać również w następujących placówkach Banku PEKAO S.A.:
- I Oddział w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 40, 15-092 Białystok
- II Oddział w Białymstoku, Filia 5 w Białymstoku, ul. Porzeczkowa 14, 15-815 Białystok
- Oddział w Białymstoku, ul. Rynek Kościuszki 7, 15-950 Białystok
- I Oddział w Białymstoku, ul. Zielonogórska 2, 15-674 Białystok
Miejsce załatwienia sprawy
Departament Obsługi Mieszkańców
Referat Rejestracji Pojazdów
ul. J.K. Branickiego 3/5, 15-085 Białystok
III piętro, pok. 320
Kontakt telefoniczny z Urzędem
Nr infolinii: 85 879 7979
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2023 r. poz. 221 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. z 2006 r. Nr 40, poz. 275)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów (Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2264)